Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :
Saglam, Y., Karaaslan, E.H., Ayas, A.(2011) The Impact Of Contextual Factors On The Use Of Students’ Conceptıons. International Journal of Science and Mathematics Education. 9, 1391-1413
Saglam, Y., Karaaslan, E.H., Ayas, A.(2014). Creating a Taken-As-Shared Understanding for Scientific Explanation: Classroom Norm Perspective. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 2(2), 149-1463.
Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :
Karaaslan, E.H., Ayas, A.(2016). Fen Eğitiminde ‘Bilimsel Açıklama’ ve Önemi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(3), 101-120.
Karaaslan, E.H., Saglam, Y.(2020). Kimya Öğretmenlerine Yönelik Bir Söylem Analizi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi.17(1)1338-1355.
Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler :
Karaaslan, E.H., Sağlam, Y., Ayas, A.(2014) Teaching The Scientific Explaining Concept Through “Socio‐Cultural Dialectic Method” In Science Courses. International Conference On Education In Mathematics, Science & Technology
(ICEMST 2014). 16-18 May. Konya.
Karaaslan, E.H., (2017). Investigating Chemistry Teachers’ Scientific Explanation Skills About The Topics Related With Daily Life. International Congress on Educational Sciences (ICES/UEBK-2017). 20-23 April. Antalya
Karaaslan, E.H., İlhan, N., (2017). Examining The Chemistry Teachers’ Perception About Concept Of Scientific Explaining. International Congress on Educational Sciences (ICES/UEBK-2017). 20-23 April. Antalya
Karaaslan, E.H., İlhan, N., (2017). Evaluatıng Of Student Scıence Teachers’ Explanatıons About Concept Of Solutıon From The Perspectıve Of Scıentıfıc Explanatıon. International Conference on Research in Education and Science (ICRES). 18-21 May. Ephesus-Kusadasi,
İlhan, N., Karaaslan, E.H., (2017). Determınıng of Eıghth Grade Students' Understandıng Of Solutıon Concept By Usıng Context Based Concept Cartoons. International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST). 18-21 May. Ephesus – Kusadasi.
Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:
Sağlam, Y., Karaaslan, E.H., Ayas, A.(2011) Kavram İmajı ve Kontekstin Kavram İmajı Üzerine Etkisi. II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi (II. UKEK). 5-8 Temmuz 2011. Erzurum.
Karaaslan, E.H., Sağlam, Y., Ayas, A.(2012) Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi Için Yeni Bir Yaklaşim: Sinif Içi Müzakere. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (X. UFMEK). 27-30 Haziran 2012-Niğde.
Karaaslan, E.H., Sağlam, Y., Ayas, A.(2013). Bilimsel Açıklama Kavramının “Sınıf İçi Norm” Yöntemi İle Öğretilmesi. III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi (III. UKEK). 5-7 Eylül 2013. Trabzon